Whale watching in Hermanus

25 juli 2018 - Stanford, Zuid-Afrika

Waar de mensen in Nederland stikken van de hitte moeten wij vandaag voor het eerst een lange broek en trui aan. We worden wakker in onze zeer luxe tent met het geluid van regen. Heerlijk warm in onze tent want we hebben zelfs elektrische dekens. Want het kan hier flink afkoelen s nachts. Dan maar eens even ons ontbijt mandje checken. We bakken eieren, worstje en bacon.

IMG_1256Heerlijke broodjes fruit, yoghurt en wat al niet meer. een stevig ontbijtje voordat we de zee op gaan. Vandaag gaan we namelijk walvissen spotten op indische oceaan. Gelukkig is er voor ons plek om twee uur en het weer is al iets beter. Bewolkt maar droog en gelukkig weinig wind voor onze zee benen. We varen met een klein groepje dus veel ruimte op de boot en een geweldige bemanning die ons veel te vertellen heeft. En na een tochtje van ongeveer 20 minuten stoppen ze de boot.

DSC_6312

Walvissen gespot, wat een ervaring. Het is paartijd, veel mannetjes gaan achter 1 vrouwtje aan. We komen heel dichtbij. Dan spotten we ook nog een moeder met haar jong. We zien ook nog een zeldzame witte zuid kaper baby, Een erg klein percentage wordt wit geboren (zo'n 4 % is wit), deze zal later zwart kleuren. Volgens onze guide is het bijzonder wat we hier zien. wij geloven natuurlijk alles maar als we het later googlen, zien we dat het echt weinig voorkomt. We proberen te filmen, foto's te maken maar ook vooral te genieten. Als we zo een tijdje op de hoge golven dobberen beginnen onze magen er langzaam aan last van te krijgen. Behalve natuurlijk bij ons spring in het veld Caya. Zij zegt op de terugweg....leuk toch nog zo'n tochtje terug. Wilbert en Caroliene houden vast een zakje bij de hand. Sem trekt het aardig op de boot maar heeft zodra we aan wal zijn een half uurtje nodig om bij te trekken. Maar goed we hebben alles nog net binnen kunnen houden en we houden het eten maar simpel vanavond. Wat afhaalmaaltijden en terug bij de tent roosteren we nog een marshmallow in onze vuurtje (binnen dat wel!). Weer een belevenis rijker.

1. Frans:
    Mooie weer.
    Caya al weer gevlogd?
  2. Hanneke:
    Fantastisch😍
  3. Grietje:
    25 juli 2018
    Net thuis gauw even een mooi verhaal lezen gezellig heel veel groeten uit een heet zevenaarkus van opaoma.
  4. Bapke:
    Wauwie wat gaaf!!!
  5. Brigitte:
    Wat mooi!
  6. Wilbert Kokke:
    26 juli 2018
    Gaaf 🐳 al die walvissen spotten 🐋!