Van Durban naar St Lucia

5 augustus 2018 - St Lucia, Zuid-Afrika

Wakker worden in Durban in weer een hele andere wereld, IMG_1498we zitten duidelijk in the big city. Het weer is redelijk dus we gokken op een dagje strand. Zwembroeken mee voor het geval we een duik in de Indische oceaan wagen. Maar we starten natuurlijk met koffie bij de starbucks. IMG_1480Durban staat in de boeken als een niet al te veilige stad maar volgens onze huisbaas kunnen we overdag wel naar het strand lopen. 's Avonds raden ze ons af om op straat te lopen. Toch een naar idee. Maar we nemen de gok en wandelen door de stad naar het strand. Overal bij stoplichten staan dakloze/bedelaars, zelfs moeders met hele kleine kinderen. Bij  het strand aangekomen is het wat wisselend bewolkt maar we maken een heerlijke lange strandwandeling. Ja en dan waagt de rest van de familie zich toch aan een duik in de hoge golven van de Indische oceaan brrrrrr. Gelukkig zijn er haaiennetten opgehangen mijn familie te beschermen.DSC_6786 Ik hou me bij mijn boek op het strand. Het is weekend dus er lopen wat families op het strand maar we zien eigenlijk weinig toeristen. IMG_1495Een heerlijk mojito in een hippe tent op de pier en dan toch maar met een "uber" taxi weer terug naar onze B&B. 's Avonds wagen we ons toch nog even op Florida road vlakbij onze slaapplek voor een vismaaltijd. Durban heeft op ons geen grote indruk achter gelaten, een grote stad, veel criminaliteit en van wat wij hebben gezien niet heel sfeervol, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Cape town. De volgende morgen gelukkig een kort ritje naar St Lucia. Onderweg tijdens een tank/koffiestop blijkt maar weer eens dat arbeid hier niks kost. Vier man sterk komen op je afvliegen om de tank vol te gooien en alle ramen te wassen in de hoop een beetje fooi te krijgen. In st Lucia logeren we in twee tenten bij Monzi safaris. Grappig detail.... een collega van mij (Ilse) zit op dit moment ook in Zuid Afrika. Ze hebben eerder de west kaap gedaan en zitten nu meer aan de oostkaap. Daar hadden we het natuurlijk op school al veel over gehad maar precieze reisplannen wisten we niet van elkaar. Natuurlijk wel leuk om tijdens de reis enig app contact te hebben. En zo kwamen we erachter dat wij aan de andere kant van de wereld zitten in een intens groot land maar toch vannacht in de tent slapen waar zij afgelopen nacht hebben geslapen. We hebben elkaar niet ontmoet maar zijn vanmorgen zeker langs elkaar heen gereden. Wij weten nu in ieder geval van Ilse dat we de koekjes niet voor de tent moeten laten liggen want er zitten hier brutale aapjes die zo alles meenemen.

St Lucia is een heel toeristisch stadje en het stikt hier ineens van de Nederlanders. DSC_6796We zitten met een aantal tenten om een zwembad heen, ziet er allemaal leuk en prima uit maar onze voorkeur gaat toch uit naar mooie weidse uitzichten. We reserveren voor morgen een boottochtje om "hippo's" (nijlpaarden) en "krokodillen" te gaan spotten. Alle restaurantjes hier in de buurt hebben een menukaart met foto's haha, voor ons een teken dat het echt een toeristen oord is hier, vanavond slapen de meisjes bij de meisjes en de jongens bij de jongens en hopen we de aapjes buiten de tent te houden.

1. Ilse:
    5 augustus 2018
    Zelfs wanneer je de koekjes in de tent hebt liggen halen ze deze weg, hihi. Wij hebben heerlijk geslapen in het super brede bed. Fijne avond en morgen veel plezier met het spotten van de krokodillen en nijlpaarden.
  2. Grietje:
    5 augustus 2018
    Ik zie al een klein aapje bij caya in bed .jullie het fijnwat ik zo lees allemaal Hier blijft het voorlopig nog warm liefsopaoma
  3. Frans:
    6 augustus 2018