Van "The whale coast" naar Durban

3 augustus 2018 - Durban, Zuid-Afrika

We logeren aan "the whale coast " bij swell eco lodges. DSC_6740

Die plek die haast onbereikbaar leek. Het is genieten in onze geweldig mooie eco lodge waar Mhatha ons heerlijke brood bakt en zelfs nog even de was voor ons doet. We zitten hier aan een prachtige baai aan "the whale coast" midden tussen de Afrikaanse hutjes. Vrouwen lopen hier rond met enorme waterbakken, takkenbossen of teilen met was op het hoofd. DSC_6756Prachtige kinderen lopen met blote voeten over de kiezelstenen en zwaaien vriendelijk naar ons.

Tijdens een gesprekje met de eigenaar van swell eco lodges komen we erachter hoe hij hier is terecht gekomen. Hij kwam hier al vanaf zijn vijftiende en de community gunde hem hier een stuk grond.

DSC_6688In ruil hiervoor helpt hij de community. En daar zitten wij dan in alle luxe tussen de Afrikaanse gezinnen die niks hebben, erg dubbel. Het is een prachtige baai met de wilde zee van de Indische oceaan. We genieten van het strand samen met hond Rex, die natuurlijk per direct vriendjes is geworden met Caya.DSC_6679 Hij loopt de hele dag met ons mee en geniet van alle aandacht van Caya. Het weer is zonnig maar fris dus we laten een duik in zee nog maar even achterwege.  DSC_6694Maar we wandelen over het strand waar verder geen mens te vinden is en de kinderen klauteren over de rotsen. 's avonds genieten van onze heerlijke bedden in onze eco lodge dus goed slapen voor onze spannende weg terug.

De volgende dag vertrekken we naar Durban, weer een lange trip maar deze verloopt prima. Onderweg zien we vele kanten van Afrika. We zijn ondanks de lange routes blij dat we hiervoor gekozen hebben, we komen van alles tegen onderweg en dit geeft ons een goed beeld van Afrika. DSC_6775Niet een beeld waar we nou altijd blij van worden maar wel zoals het is. Als we onderweg stoppen voor een kop koffie en een broodje, staan achter een hek een aantal jongens te smeken om ons brood. Een hele groep lijm snuivende jongens in de leeftijd van Sem. We geven ze wat te eten maar wat een naar beeld en gevoel geeft dit.DSC_6778

Langzaam aan naderen we Durban, weer een heel ander Afrika. Durban metropool heeft 3,5 miljoen inwoners. We zien prachtige huizen aan de ene kant van de snelweg en sloppenwijken aan de andere kant. We komen in een heel gezellig B&B aan tegen de avond. Vlakbij een straat vol met leuke eettentjes, in een gezellige drukke pub zitten we ineens in een hele andere wereld. Als toetje even naar de "starbucks" (Caya's favoriet). We hopen dat morgen de zon schijnt en dan gaan we het strand opzoeken.

1. Grietje:
    3 augustus 2018
    Weer even lekker genieten van jullie verhaal wat een belevenis.GRoetenuit een heet zevnaar opa oma
  2. Bapke:
    Wat een belevenissen!
  3. Claudia:
    3 augustus 2018
    Ik geniet weer lekker mee van jullie mooie reisverhalen!! Erg herkenbaar allemaal. De tegenstelling is zo duidelijk aanwezig daar.. Soms moeilijk om te zien.
  4. Brigitte:
    3 augustus 2018
    Mooi verhaal. Herkenbaar van onze reis in Zuidoost Azië. Inderdaad heel heftig om de grote tegenstellingen te ervaren. Maakte op ons ook veel indruk.
    Wat een prachtige lodge, wauw!
  5. Ross en Rita:
    3 augustus 2018
    Grote afwisseling in wat jullie allemaal zien en ervaren. Rijke belevenissen die je nooit meer vergeet!
  6. Laurens:
    4 augustus 2018
    Echt ongelofelijk mooi, indrukwekkend en natuurlijk ook ingrijpend, maar wat een prachtig Land..! Geniet nog lekker van jullie mooie reis, heel veel plezier en de groetjes van hier.. 👍😘😁
  7. Wil & Bets thijssen:
    5 augustus 2018
    Wat zijn dit spannende verhalen en mooie kiekjes, wanneer wordt het " boekwerk " uitgegeven...? Groeten en liefs....Pa & Ma