Save the best for last.

10 augustus 2018 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Bij het plannen van deze reis dachten Sem en ik dat het aan het eind misschien wel fijn zou zijn om vier dagen op dezelfde plek te zitten. En dat moest dan wel een heerlijke relax plek worden. Wij hadden niet kunnen hopen dat het zo'n prachtig plek zou worden. De veelbelovende naam "bindsong" maakt alles waar. Natuurlijk hadden we op internet al gezien dat het een prachtige plek leek maar zo gaaf hadden we niet kunnen bedenken. DSC_7016We dachten dat we al eerder ons droomhuis hadden gevonden  cdeze vakantie maar dit slaat alles. De inrichting van dit geweldige huis is ook wel helemaal onze smaak en het uitzicht van het riante terras met zwembad is om van te smullen. Wij denken alleen nog maar "nooit meer naar huis"! Caya geeft in een een video even rondleiding door het huis. (check it out). De eerste avond krijgen we al bezoek van een moeder giraffe met zijn kleintje. DSC_6996Constant zijn we aan het spotten naar "wildlife" want er loopt van alles hier volgens onze huisbaas Paul.

Paul is overigens een geweldige vent die ons van alles kan vertellen over de dieren en de omgeving. Zelf komt hij uit Australie en na een tijdje in Cape town te hebben gewoond is hij  met zijn vrouw hier terecht gekomen. Een creatief koppel, de prachtige foto's van zijn vrouw Liz hangen door het hele huis. Het design van het huis en inrichting komen ook van haar hand. Paul geeft allerlei tips om de dieren wat dichter bij ons terras te krijgen. Van paul kregen we overigens ook de geweldige tip om in Cape town te gaan eten bij Die strandloper, het doet hem goed om te horen dat wij hier zo van genoten hebben. Caya neemt alles natuurlijk  heel serieus en 's avonds ligt er een banaan in sushi stukjes gesneden klaar voor de bushbabies of eigenlijk galago's. De roep van sommige soorten doet denken aan het gehuil van een baby, vandaar dat de dieren in het Engels ook wel "bushbabies" worden genoemd. Het zijn echte nachtdieren en inderdaad zien we ze als het donker is voorzichtig de banaantjes van Caya ophalen. Hele kleine, eigenlijk oerlelijke beestjes maar super cute. Verder zien we de eerste avond een jonge kudu voor ons terras en een grote gnoe. DSC_7003Nu zijn we natuurlijk nog in afwachting van de zebra's want volgens Paul eten deze brokjes uit je hand, we hebben twee grote bakken met brokken gekregen van Paul. Het weer hier in kruger is onze eerste dag wat bewolkt en fris maar voor de komende dagen ziet het er beter uit. 's avonds maken we onze eigen braai en een kampvuurtje op deze geweldige plek. Af en toe lijkt het alsof we dromen wat een plek en wat een voorrecht om hier vier dagen te mogen zijn. Vrijdagochtend plannen we om krugerpark zelf te gaan verkennen, ook hierover hebben we weer allemaal tips van Paul gekregen. Dus na een ontbijtje op ons geweldige terras gaan we vol goede hoop en zin op weg, op zoek naar the big five. Ai Ai Ai Ai aangekomen bij de gate van kruger komen we er zonder reservering niet in, het park is vol. Hier hadden wij even geen rekening mee gehouden en ook onze nieuwe vriend Paul had dit niet aan zien komen. Plan B dus maar. DSC_7032Vandaag genieten van ons huis met zwembad, morgen gaan we op safari met Sven en voor zondag nemen we geen enkel risico meer en reserveren we vast kaartjes voor een eigen safari. En dat genieten gaat ons prima af, rustig dagje aan het zwembad, even lunchen bij  de buren en verder borrelen op  ons terras. DSC_7027Vanavond nog een vuurtje maken en op tijd naar bed want onze safari voor morgen start op 5.15 uur. Sunrise in krugerpark.

Een impressie van ons huis door Caya vind je hieronder

1. Frans:
    Tsjonge jonge.
    We hebben jullie huis in de verkoop gezet.
    Sxhitterend.
  2. Bapke:
    10 augustus 2018
    Echt geweldige foto's, gaaf gaaf gaaf!!!
  3. Grietje:
    10 augustus 2018
    Zo wil iedereen wel wonen schitterend al die dieren in de tuin.Veel plezier liefs opa oma
  4. Saskia:
    10 augustus 2018
    Geweldig huis!! Geweldige omgeving!!
    Wat ben ik jaloers..

Maar nu is het klaar met; We komen nooit meer naar huis hoor! Jullie worden hier gemist!
    Op de Karpaten leven ook prachtige dieren, de koi karper bijvoorbeeld, de gillende meerkoet en wat dachten jullie van de aalscholver? ;-)

Geniet van deze laatste chilldagen, goed bedacht van Sem.
  5. Brigitte:
    10 augustus 2018
    Wat een geweldig huis in een prachtige omgeving! Bijzonder mooi.
  6. Nez:
    Wat gaaf!!
  7. Monique:
    11 augustus 2018
    Ik lees met plezier al jullie verhalen!
    Fijn dat jullie zo genieten! Mooie belevenissen en herinneringen gemaakt.
    Voor Caya zie ik al een mooie carrière weggelegd! Leuke rondleiding! 😁
    Veel plezier nog even!
  8. Wil & Bets thijssen:
    11 augustus 2018
    Wat een verassing voor al het moois wat Jullie daar beleven
    Geniet er nog van!! Groetjes.
  9. Ilvie Pieterse:
    11 augustus 2018
    Heel leuk om te lezen en wat een mooie foto’s en verhalen geniet ervan!!