Hakuna matata

12 augustus 2018 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Hakuna Matata Allez, ge hebt het of niet Hakuna Matata 't Is maar hoe ge 't ziet Ge hebt geen zorgen Zorg maar dat ge geniet 't Is een theorie Filosofie Hakuna Matata

Zorg maar dat ge geniet, geen probleem hier. Het ultieme vakantiemoment voor Caya was vrijdagavond op ons eigen geniet terras. DSC_7064Zebra's  kwamen even buurten en zoals Paul al had aangegeven eten ze gewoon uit je hand. Of dit nou helemaal is hoe moeder natuur het bedacht heeft weet ik niet maar wat een geweldig moment om deze prachtige beesten van zo dicht bij te bewonderen en te aaien.

De volgende dag vroeg uit de veren want we worden om 5.20 uur opgehaald door Sven om op safari te gaan in krugerpark. Samen met nog een gezin uit Nederland rijden we met een open jeep richting crocodile bridgeDSC_7115. Het is enorm druk in krugerprk omdat het schijnbaar een feestweekend is voor de Zuid Afrikanen. Het is 's morgens nog erg koud in de jeep en we zitten allemaal onder dekens te kleumen. Maar het is het alles waard. We zien impala's, gnoe's, zebra's, giraffen, leeuwen, roofvogels, nijlpaarden, krokodillen, apen, kudu's, olifanten en 1 rhino (neushoorn). DSC_7195We missen er nu nog één om de big five compleet te krijgen. We besluiten daarom om dag twee in het krugerpark ook weer vroeg te beginnen. DSC_7282Wekker staat weer om 4.30 uur en om zes uur rijden we weer in het park. En deze tweede safari dag met eigen auto lijkt nog mooier te worden. We zien al heel snel leeuwen van heel dichtbij. Er ligt er één heerlijk te slapen op een boomtak naast de weg.DSC_7200 Het dieren spotten is echt een geweldige bezigheid we houden het dag twee dan ook vol van 6.00 's morgens tot 17.00 uur 's avonds. Het mooiste is natuurlijk dat we ( wel van heel ver) een luipaard zien. We hebben de big five compleet alleen te ver om op foto vast te leggen. Ook een grote les die we leren en als tip kunnen meegeven....koop een goede verrekijker. We zijn jaloers op al het apparatuur wat mensen om ons heen hebben en veel meer zien. We zien ook nog een hyena voorbij komen, het gaat soms te snel om vast te leggen, maar ja, we waren erbij. Zelfs een hele grote python slang midden op de weg ieuw.DSC_7278 Prachtige plaatjes van apen, zebra's en mooie giraffen. Een dag op en top genieten die we afsluiten met een braai bij ons mooie huis. Nog één nachtje genieten in dit prachtige huis en door naar echt de allerlaatste locatie in Jo- burg.

1. Grietje:
    12 augustus 2018
    Wat genieten ik ben net thuis maar eerst even lezen dat ga ik nog missen veel pleziernog de laatste dagen opa oma.
  2. Bapke:
    Fantastisch!!!!
  3. Brigitte:
    12 augustus 2018
    Wauw!! Prachtig zeg. Geniet nog van de laatste dagen!
  4. Nez:
    12 augustus 2018
    Prachtig! Wat een belevenissen. Geniet nog van jullie laatste dagen.
  5. Wil & Bets thijssen:
    13 augustus 2018
    Weer een spannend verhaal, mooi om dit Samen zo mee te maken! Geniet er nog van ! Groetjes uit Doetinchem.