Via kaap de goede hoop verlaten we capetown.

24 juli 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanmorgen weer vroeg uit de veren want vandaag verlaten we Kaapstad met pijn in het hart. Tot nu toe stond San Francisco op nummer 1 maar de twijfel slaat nu toe. We hadden in deze stad nog vele dagen kunnen doorbrengen. Veel geluk hebben we wel want wat een prachtig weer en dan is alles leuker en mooier. We vertrekken na een heerlijk ontbijtje uit de antrim villa op weg naar Kaap de goede hoop. Via Houtbaai, en Bolders beach in Simonstown naar de kaap. Mochten we hier ooit terug komen dan willen we graag een paar dagen in Simonstown vertoeven, wat een prachtig plaatsje. In boldersbeach gaan we naar een prachtig strandje waar je met pinguïns kan zwemmen. MMMMM we hebben een beetje haast dus dat zwemmen slaan we over (hier is Caya het helemaal niet mee eens want wanneer krijg je nu de kans met pinguïns te zwemmen) , ze heeft een punt maar we moeten door. Door naar Kaap de goede hoop. De weg er naar toe de chapmans peak drive staat bekent als werelds mooiste weg en daar is niks aan gelogen. 114 bochten met adembenemende uitzichten. We moeten de auto af en toe even stil zetten om te genieten van het uitzicht. Bij kaap de goede hoop maken we natuurlijk "de foto" bij het bekende bord.We klimmen naar boven en genieten van uitzichten en gaan door. We stoppen nog even voor overstekende struisvogels. Onderweg weer de confrontatie met de enorme sloppenwijken, dit went natuurlijk nooit en maakt ook op de kids een enorme indruk. Uiteindelijk komen we aan bij  Africamps stanford hill. Jaaa !!!!!! we gaan weer kamperen.....nou ja glampen. In een geweldig tent op een wijnboerderij staat onze tent klaar met de ingrediënten voor een heerlijke "braai" en alles voor ons eerste ontbijt morgenochtend. Dus Willie kan weer een vuurtje stoken . De temperatuur ligt hier iets lager maar ook binnen in de tent een heerlijke kachel en rode wijn van Stanford hill. Genieten op deze geweldige kampeerplek.