Bo kaap en robbeneiland

23 juli 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag beginnen we de dag met een heerlijk ontbijtje in de antrim villa, waar heerlijke eitjes voor ons gebakken worden.Vandaag kaapstad ter voet verkennen. We beginnen met een wandeling naar Bo kaap.Bo kaap staat bekend als de multi culturele moslimwijk van Kaapstad. Ten tijde van de slavernij was het verboden om kleurige kleding te dragen. De afschaffing van de slavernij in 1838 werd dan ook dubbel gevierd en de kleuren werden dubbel en dwars in de wijk gebracht, dat is de tijd waarop huizen in de bo kaap hun kleurige likjes verf kregen. Reden genoeg voor Caya om een vrolijk jurkje aan te trekken want dit is een bekend fotoshoot plek. Tijdens de ramadan verven de mensen hun huizen opnieuw. Het bekende batavia cafe is helaas dicht dus wandelen we door naar waterfront want om 11 uur vertrekt onze boot naar robbeneiland. Hier werd Nelson Mandela gevangen gehouden tijdens het apartheidsregime. We krijgen hier een rondleiding van een ex gevangene en bezoeken de cel waar Nelson Mandela 18 jaar heeft  gezeten. Een dag vol geschiedenisles  die we hebben afgesloten op een zonnig terras in Waterfront. Heerlijke pasta vongole en moules/friet met een heerlijk drankje. Voetjes omhoog vanavond want morgen verlaten via kaap de goede hoop deze geweldige stad.

1. Ilse:
    23 juli 2018
    Wauw, ziet er geweldig uit. Zo herkenbaar allemaal. Wij zijn inmiddels ook klaar om de reis naar Zuid Afrika te starten. Ik wens jullie nog heel veel plezier in dit mooie, indrukwekkende land.
  2. Frans:
    23 juli 2018
    Klinkt weer als een mooie dag.
  3. Wilbert Kokke:
    23 juli 2018
    Mooie foto’s en mooi reisverslag ! We gaan jullie blog volgen. Groetjes Marianne, Meike & Wilbert
  4. Grietje:
    23 juli 2018
    Net thuis en gauw even lezen mooi verhaal en nu wachten opeen verhaal uit America liefs opa omauit zevenaargrietje
  5. Nez:
    Mooi verhaal☺️