Van de wijnvelden in robinson naar de struisvogels van klein karoo

28 juli 2018 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Na de eerste nacht op Pat Bush africamps worden we wakker met het geluid van regen, veel regen. Tja het is wel winter natuurlijk en we hebben tot nu toe heel veel geluk gehad met het weer. Maar we zitten in een wijngebied dus geen probleem. Van Heleen Loopstra een aantal goede adviezen gekregen over wine tastings maar helaas Heleen, allemaal net te ver weg. En het is nog vroeg dus we beginnen maar met een "olive oil tasting". Vlak bij onze plek zit een enorme olive farm. Clive is de eigenaar en kan in geuren en kleuren en met veel passie vertellen over zijn "award winning" olijfolie. We mogen van alles proeven. Olijven, olijfolie, tapenade en zelfs zijn eigen limoncello (mmmm zou die beter zijn dan die van Willie?). Hij laat mij beoordelen maar ja ik vind het allebei niet te zuipen. Ondertussen vraagt hij zich af of wij Sem wel genoeg te eten geven aangezien hij maar blijft eten van de olijven en brood met olie. Natuurlijk nemen we wat mee voor bij de tent, voor thuis en voor onze vriendjes Frans en Hanneke (met hun passie voor koken). En dan door naar "Springfield estate" om daar 9 wijntjes te proeven. Willie moet alles uitspugen, zo jammer haha, maar ja chauffeur hé. Caroliene gaat straks op de kop naar huis. Natuurlijk kopen we wat voor bij de tent. Door naar "the 4 cousins", inmiddels ons favoriete restaurant voor een sparkling wine tasting met heerlijke hapjes, voor de kids hier ook een alcohol vrij proeverijtje. Hierna kunnen we zo doorrollen naar het restaurant waar we heerlijk eten. Nou zo kom je dus een regen dagje in Zuid Afrika door. De volgende morgen gaat onze reis door naar de derde en tevens laatste africamp tent in klein Karoo. Onderweg spotten we apen op de weg en zebra's langs de weg. De omgeving is weer schitterend, veel cactussen en woestijnachtig. En ...heel belangrijk...de zon schijnt weer. Ik zit te schrijven op ons terras met prachtig uitzicht. Schildpadden en springbokken in ons zicht. De "Braai" voor vanavond lag al klaar in de koelkast. Natuurlijk met struisvogel biefstuk.(kijken of Caya dit gaat eten). Ondertussen de schaduw even opgezocht want de winters zijn warm in Zuid Afrika. Relaxen met onze gekochte wijtjes uit Robinson. Morgen volgt er een tour op de Ostrich (struisvogel) farm.

1. Heleen:
    28 juli 2018
    Klinkt goed allemaal Caroliene! Jammer van mijn wijnhuis-suggesties; dan moet je toch nog een keer terug naar Z-Afrika! :-)
    Veel plezier nog! Groetjes Heleen.
  2. Bapke:
    Prachtig 😍
  3. Grietje:
    28 juli 2018
    Weer een mooi verhaal Net thuis bij papa tv gekeken naar de mooie prachtige Kaapstad het cilo hotel en omgevingleuk om te zien tot de keer liefs opa oma
  4. Hanneke:
    29 juli 2018
    Vol op aan het genieten🥂😎
  5. Frans:
    29 juli 2018